Ellen och tågkonduktören

Jag pratar med Ellen som sitter på ett annat tåg.
Hon får sitta i slussen i tåget pga. brist av sittplatser.

Ellen: Åh! Nu stannar vi! Jag ringer dig om en stund så ska jag hitta en plats.
Jag: Öhm, okej..

Efter en liten stund när hon ringer igen.

Jag: Hittade du någon plats?
Ellen (med ynklig röst): Nej, det var ingen som gick av.
Jag: HAHA, fail.

Det blir tyst i luren...

Ellen: Vänta lite, nu är det fail. Pappa har rymt med min biljett.
Jag: ?

Hör hur Ellen pratar med tågkonduktören.

Ellen: Min pappa har biljetten.
Konduktören: Jasså? Var är han då?
Ellen: Han står där borta med en hund!

Det tragiska är att det var sant. Ännu mer tragiskt är att Ellen är så jäkla dum fast hon inte själv vet om det.


Home, sweet home

Nu sitter jag på tåget på väg hem.
Jag är trött.

Ville bara säga det.

Annars så går det som på räls!

Grannarna behöver ingen tv-licens

Jag "råkade" låsa ut Nathalie på balkongen.

Nathalie: Hallå?! Öppna!
Jag: Vad händer om jag inte gör det?
Nathalie: Då...då...då strippar jag för grannarna!
Jag: Men jo tjena, det tror jag först på när jag ser det.



Det där kallar jag en äkta vän. Håller alltid vad hon lovar.

Sweet dreams

Dålig uppdatering här, jag vet.
Man kan säga att jag vaknade på fel sida idag.

Orkade dock inte deppa ihop för det, utan tog bussen till stan för att klippa mig istället. Har behövt göra det länge nu. Skönt med lite variering.

Något kort på min nya frisyr har jag inte tagit, anledningen till det är att mina ögon är svullna och röda. Har ingen aning om vad det beror på, men om jag skulle få ögoninflamation nu mitt i allt, så skulle det ju vara toppen!

Gräddet på moset liksom.

Nu ska jag lägga mig och sova i ett par timmar. Ska med natt tåget hem vid kvart över 5 imorgon bitti.

Godnatt!

...

Alla har bra och dåliga dagar.
Idag är det en dålig dag.

Skriver senare när jag har rensat huvudet.

...

Jag fick mina skolkort igår.
Förutom att jag ser allmänt trött och skabbig ut eftersom jag inte visste om att vi skulle fotograferas den dagen, så har jag även en finne på kortet.

Alltså, jag har nästan aldrig finnar. Har kanske haft 3 st i mitt liv?

Så har jag en just den dagen som det är fotografering.
Vad är oddsen?

Eller så kan jag skylla på att det har kommit en röd prick på fotot. Precis på hakan. Ja, det kan nog fungera.

Desperat

Jag blir galen. När jag väl lägger mig i någorlunda tid så kan jag inte somna. Varför?
Jag ligger och vrider på mig i flera timmar. Blundar, försöker slappna av. Men det är totalt omöjligt.

Har ni några tips på hur man lättare kan somna?

Dagens citat

Ellen: Fan, detta är ju lika segt som tånaglar!

Gammal?

Pappa och jag i köket.

Jag pekar på leverpastejen.

Jag: Är inte den här för gammal?
Pappa: Nej, nej! Gammalt åker ut direkt!
Jag: Mm, okej..

Efter en stund...

Pappa: Jag får väl vara glad över att jag får vara kvar.



Telefonsamtal

Nathalie: Ville bara ringa och säga att jag klipper sönder mina tofflor nu.
Jag: Okej? Varför då?
Nathalie: Jag ville se hur dem såg ut inuti.

Hon har det nog extremt tråkigt utan mig.

Jag vaknade hungrig

Jag: Pappa... Jag hade en konstig dröm.
Pappa: Jaha? Vadå?
Jag: Jag drömde att jag va på Ica och letade efter köttfärssås på burk.
Pappa: Nehe?!
Jag: Jo, det är sant!
Pappa: Vad var det för märke?

Men åh. Careface. Men det var Felix. Ifall någon undrar.

På resande fot

Det var några som undrade vart jag var på väg när jag skrev att jag satt på tåget.

Jag är på besök hos min far i Gävle.

Han är en gullig prick.


Telefonsamtal

Nathalie ringer till mig och är rasande.

Nathalie: Fans jävla skit!
Jag: Vad är det?
Nathalie: Msn funkar inte!
Jag: Varför loggar du inte in på "Ebuddy" då?
Nathalie: Vad är det?

Jag förklarar och Nathalie loggar in.

Efter en stund...

Nathalie: Åh! Man kan ju blocka personer här!

Ja, det är ju bara att gratulera.

Fundering

Jag sitter här i stanken i tågvagnen. Min mobil är död och jag funderar på om jag kommer bli hämtad på stationen eller om jag ska behöva gå och bära på alla väskor?

Det är allt lite spännande att vara utan mobil. Man vet inte vad som kommer hända.


Bättre sent än aldrig

Det var ett jävla tjat om min tågresa, tänker ni.
Men nu är det faktiskt så att jag sitter på tåget! HALLELULJA!

Fick stressa som ett fån när biljettautomaterna inte fungerade bara, men hej, det ordnade ju sig!

Nu när jag väl sitter här på tåget med min dator så kan jag inte låta bli och tänka på den äckliga stanken som är i tågvagnen.
Är det paret bredvid mig som luktar? Eller är det ungarna bakom mig? Eller kommer det helt enkelt från toan?

Det kan i alla fall inte vara jag, jag duschade imorse.


Och det bara fortsätter...

Det gick inte att få tillbaka pengar på biljetten. Men jag är inte förvånad, det är min vanliga otur.

Så nu blir det natt tåg istället!

Men det märks att detta inte är min dag, för nu har min mobilladdare gått sönder också. Så nu är jag utan mobil.
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta?

Men man ska vara possitiv, right?



Såhär glad är jag just nu!


Typiskt mig

ÅH VAD JAG ÄLSKAR LIVET!

Här har jag bokat biljetter, packat och allt det som behövs.
Vad händer inte då? Jo: Jag missar tåget.

Så jävla typiskt.

Liten och korkad

När jag var liten (eller yngre, beroende på hur man ser på det) och tjatade på mamma om tex. den nya barbie-dockan eller den nya filmen, så sa hon ibland att hon inte hade pengar till det.

Jag svarade alltid: "Men köp pengar då".

Det märktes att jag var blond.



Telefonsamtal

Jag och Nathalie i telefon.

Nathalie: Killens namn ringde igår!
Jag: Jaha?
Nathalie: Ja, klockan 2 på natten!
Jag: Jaha?
Nathalie: Sen sa han att han skulle ringa senare, och jag kunde inte med att säga att jag skulle gå och lägga mig.
Jag: Nehe?
Nathalie: Så jag försökte hålla mig vaken, men jag somnade på köksbordet i några timmar.

Ja, vad gör man inte för en kille?


Det stämde...faktiskt

Många gånger har jag hört min mamma säga: "Göm inga killar i garderoben nu".

"Va?" Tänker ju jag då. Det går ju inte.
Men jo, det gör det faktiskt.

Nathalie är det levande beviset.



Jag hatar när föräldrarna har rätt.


Bara en fråga

Är man förvirrad om man tror att man är utomhus och råkar spotta på sitt golv?

I så fall stämmer det som pappa säger - jag är virrig.

Trött tjej

Godmorgon!
(Ja, jag vet, det är kväll) Men jag vaknade för ca. en timme sen, yrvaken.
Kollade mig i badrumsspegeln, fick en chock över hur jag såg ut. Panda-ögon efter gammal mascara, ringar under ögonen - you name it.

Jag tvättade av mig lite snabbt för att ta bussen till tågstationen för att beställa tågbiljetter.

På bussen:

Chauffören: Har det varit en rolig helg?
Jag (förvirrad): Eh.. va?

Chauffören bara hånflinade åt mig. Vad ska det betyda liksom?

Får man inte vara trött?

Godnatt (?)

Nu börjar jag bli trött.
Usch.

Känns ovärt att gå och lägga sig vid halv tio på morgonen. Men jag har faktiskt diskat och städat lite mitt i natten.

Så det är jag väl värd? Right?


Sko.en

Bara en liten fundering.
Butiken heter ju "Skopunkten".

Men kan man inte skriva: Sko.en då? 

Alltså: . <---- PUNKT


Inte bra att vända på dygnet

Jag vill sova.
Jag är inte trött.

Jag har kollat tv, suttit vid datorn, ätit ostbågar, pratat i telefon.

Men nu då?

Det börjar till och med blir så tråkigt att jag funderar på att diska.

Då är det illa.


Göteborg

Nu är jag hemma från Göteborg. Eller ja, jag kom hem vid 10 imorse, men har sovit tills nu.




Pontus sjöng "x elefanter balanserade, på en liten liten liten tråd, det tyckte de va så intressant så dem hämtade en annan elefant" tills han kom upp till ca. 20 elefanter. (Lägg märke till mössorna, han fick dock ingen dricks)




När klockan slog 2 blev jag överlycklig när det bara var 6 timmar tills tåget skulle gå. Tyvärr så talade Ellen om för mig att vi skulle skruva tillbaka klockan 1 timme, så att det var 7 timmar kvar. Jag laddade upp med energi.




Det blev långtråkigt så vi tog första bästa buss. Vi hamnade i Partille. Men när vi väl var där så kom aldrig spårvagnarna. Så vi fick vänta på en buss tillbaka till Göteborg.




Det var segt.




Vi var ovanligt snygga vid den tiden på dygnet.

Zzzz....

Jag sov 2½ timme inatt. Om 2 timmar ska jag åka till Göteborg.

Jag vet inte vart vi ska.
Jag vet inte vad vi ska göra.
Men en sak är jag säker på; jag ska sova på tåget.

Planering är inte min bästa sida.

Guitar Hero

Jag vet inte vad det är som händer, känns som jag blir förföljd av spelet "Guitar Hero".

Jag sitter i skolan. Där spelar dom.

Jag träffar min moster, hon spelar. På mobilen.

Min granne spelar så jag hör det där förbannade klickljudet. (Som låter när man spelar).

Vart är världen påväg?




Kladdigt värre

Jag: Ska vi ta kort på oss?
Nathalie: Ja, ett roligt kort!
Jag: Roligt?

Efter en stund...

Jag (med Polly i näsan): Woho! Kolla på mig!

Bara det att jag inte först tänkte på att chokladen skulle smälta. Tänkte heller inte på att det skulle åka upp till bihålorna när jag va tvungen att andas in som en idiot för att hålla dem kvar. Snörvlade choklad i 2 dagar.



Allvarliga bekymmer

Pappa ringer till mig.

Pappa: Alltså fan.. Jo?.. Nej?.. Eh..
Jag: Vad är det?
Pappa: Jag kommer inte ihåg om jag använde nässpray nyss eller inte.
Jag: Men det känner du väl?
Pappa: Nej, det är 50/50. Både rinner och är täppt.

Tystnad...

Pappa: Men det fattar du väl? Jag kanske aldrig mer vaknar pga. av att jag inte får luft inatt.
Jag: Det va ett dåligt argument. Erkänn istället att du inte har ett liv.

Han sa inte emot. Jag antar att jag hade rätt.


Telefonsamtal

Jag och Nathalie har kommit överens om att jag ska ringa henne när jag har vaknat.

Nathalie: Hallå?
Jag: Hej, vad gör du?
Nathalie: Jag står i duschen.
Jag: Vadå? Har du precis duschat?
Nathalie: Nej, jag STÅR i duschen. Tog med mig telefonen in i badrummet, ville veta om du var vaken.
Jag: Okej?
Nathalie: Men jag ska bara skölja ur schampot. Ringer dig sen.

Snacka om kontrollbehov.

Engelska lärare?

Vi står en grupp i korridoren i skolan när våran engelska lärare kommer fram och hälsar på oss.

Läraren: Hello gays!

När hon säger att vi är homosexuella hela bunten så ska hon inte vara lärare. Punkt slut.

Dagens skämt

Jag: Jag kanske ska införa "dagens skämt" i bloggen?
Ellen: Men det skulle väl vara lite tråkigt att skriva om dig själv varje dag?

Sponsring?

Tror ni Ica vill sponsra mig om jag erbjuder dem att gå runt i stan med en plastkasse på mig?


Träningsvärk

Som jag skrev tidigare, så HATAR jag att röra på mig.
Idag på gympan hade vi kickboxning och sittups.
Det känns i magen vill jag lova.

Så nu ska jag lägga mig och dö lite.

Paranoid?

Jag och pappsen i telefon.

Pappa: Om man sätter en kniv i en människa så är man ju en dålig människa?
Jag: Ehm, ja?
Pappa: Men då är ju doktorer riktigt hemska.
Jag: Men dom gör det ju för att dom vill hjälpa?
Pappa: Dem kanske har onda avsikter...

Det kanske förklarar varför pappa alltid avbokar sina tider för undersökning?



In school

Jag: Skulle du kunna ha mina cigg i din byxficka? Jag har inga fickor.
Rebecka: Jo visst. Bara inte folk tror att jag röker. Jag har ju inte ens testat.
Jag: Men du är smoking hot ändå!

5 minuter senare...

Rebecka: Jag har till och med en tändare på mig!
Jag: Jag tänder ju på dig.

10 minuter senare...

Rebecka: Äsch, får säja att det är en kortlek.
Jag: Jag har alltid vetat att du är en player.

Jag är sååå sämst.


Turister

För ca. 2 veckor sen så skulle jag o min kompis Nathalie åka och träffa en kille som hon hade pratat med på Internet under 1 års tid.
Hon ville absolut inte åka dit själv, men min nöt till kompis ljög ihop att min pappa bodde utanför staden där den här killen bor.

Varför, undrar ni?
Jo: Hon ville inte erkänna att hon tyckte att den här killen va så söt så att hon åkte flera mil enbart för att träffa honom. Problemet var bara att vi aldrig hade varit där förut, och visste absolut inte vad alla småorter runt omkring hette.

När vi kom fram o mötte killen på torget lät det ungefär såhär:

Killen (tittandes på mig): Jaha, var bor din pappa då?
Jag: Ehm.. Ja.. Eh..
Nathalie (avbryter): Han är nyinflyttad!
Killen: Okej, på så vis. Vad heter stället då?
Nathalie: Eh.. Som sagt, han är nyinflyttad, flyttade in igår.
Killen: Okej? Vilken buss tar man till din pappa härifrån då?
Nathalie (kollandes på mig): Var det inte buss nr 14?
Killen: Det går ingen sådan...

Killen kollade lite konstigt, tror han genomskådade oss. Eller så tror han helt enkelt att vi är dumma i huvudet.


...

Min tur bara fortsätter.

* Försov mig och kom för sent till skolan.
* Spillde ut mjölken i matsalen.
* Tappade mitt piercing-smycke.

Vad har jag gjort för att förtjäna detta?

Just My Luck

Har ni sett filmen "Just my Luck"?
Det skulle verkligen vara härligt att ha sådan tur som Lindsay Lohan har i början.

Idag har jag:

* Missat bussen 2 gånger.
* Tappat cigaretten så att den brände hål i golvet.
* Fått all diskvatten över mig.
* Fått reda på att det är oförberett prov imorgon (på en kurs som jag ej har varit med på lektionerna).

Ohja, livet leker!


Home sweet home

Jag kan berätta för er att jag hatar att röra på mig.
Jag hatar att äta nyttigt.
Om jag inte får choklad under dagen så blir jag tokig.

Idag vaknade jag hos min moster, (en riktig nyttig typ) åt en grov macka, gick ut och gick en promenad med henne och hennes hund i 2 timmar, sedan för att åka till en restaurang för att äta sallad (!).

Vad tror ni jag gjorde nu när jag kom hem?

1. Hämta choklad ur skafferiet.
2. Sätta på en film.

Här kommer jag stanna hela kvällen, kommer inte röra mig ur fläcken.


God morgon

Jag somnade till slut.
Nu har jag nyss vaknat och... ja... typ bara det.

Sov ni bra inatt?

Sova?

Okej. Nu har inte jag sovit en hel natt på jag vet inte hur länge. Jag blir snart galen.
Vad är det för jäkla påhitt om att man ska blunda o räkna får?

Jag blundar. Jag räknar. Men jag ser förihelvet inga får.

Bara så att ni vet. Godnatt.

My new BFF

Tidigare idag (eller ja, igår) när jag zappade på tv:n så kom Paris Hiltons nya program upp. Jag lät kanalen vara på medan jag satt och pluggade framför datorn.

En fundering: Paris som är rik, vill hon ha ett program för att hitta en ny "bästa-vän" enbart för att få ännu mera uppmärksamhet eller helt enkelt för att hon har för liten hjärna för att hitta en trogen vän på egen hand?



Ny blogg

Nu har jag startat en blogg.
Jag kallar mig själv för "Miss Curious", dels för att jag känner att det skulle vara skönt att vara anonym (i alla fall till en början) sedan också för att jag alltid får höra av mina vänner att jag är extremt nyfiken av mig.

Här kommer jag att skriva om mina onödiga tankar och funderingar. Detta är och kommer aldrig att bli en "modeblogg" eller liknande. Nej, det finns roligare saker att skriva om än vilken färg jag har på mina strumpor.

Innan jag startade med att skriva i bloggen så laddade jag ner en gratis design från Kia, kolla in hennes sida!

RSS 2.0